1.
პროექტის სახელწოდება: ქართული ენის სწავლება არაქართულენოვან სკოლაში;
2.
პროექტის მთავარი იდეა: ქართული როგორც სახელმწფიო ენის სწავლება;
3.
პროექტის აქტუალობა: პროექტი ძალიან აქტუალურია, რადგან ყველა საქართველოში
მცხოვრები მოქალაქე უნდა იცოდეს თავისი სახელმწიფო ენა და სახელმწიფოც აქტუალურად არის
ჩართული ამ პროცესში.
4.
პროექტის მიზნები: საქართველოში მდებარე ყველა არქართულენოვანი სკოლის
მოსწავლეებმა უნდა ისწავლონ, როგორც ქართულ ენას ასევე საქართველოსთან დაკავშირებით
ყველაფერს, რაც მათ დაეხმარება საქართველოში ნებისმიერ მიმართულებით ადვილად გადაადგილებისასა და ქართველებთან ურთიერთობაში, რაც ძალიან მნიშვნელოვანია.
5.
მონაწილეთა ასაკი: 7-16 წ.
6.
ვადები/ ხანგრძლივობა: 9-თვე
7.
მოსალოდნელი შედეგები/ პროდუქტები,რაცშეიძლება შეიქმნას: ქართული ენის საფუძვლიანად სწავლა და ყოველდღიურ ცხოვრებაში
გამოყენება.
8.
პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები: ქართული ენის ოთახი,აღჭურვილი ქართული ლიტერატურით,ქართველი
დიდი მწერლების და მეფეების სურათები,ბიოგრაფები.სხვადასხვა პლაკატები ქართულ ენაზე, ქართულ ტრადიციაზე და კულტურაზე სხვადასხვა ინფორმაციები,ქართული
ხალხური ზღაპრების კრებული,სულხან-საბა ორბელიანის აღმზრდელობითი მნიშვნელობის იგავ-არაკების კრებული,ისტ-ი,ასევე
შეიძლება ექსკურსიების ორგანიზება ქართულ ისტორიულ ადგილებზე.
9.
პროექტის მსვლელობა(
ძირითადი აქტივობები): მოსწავლეები
შედიან ყოველდღიურად ქართული ენის ოთახში,გაეცნობიან ქართულ ისტორიას,მაგ. თუ ვინ იყო
საქართველოს პირველი მეფე,როდის რომელ საუკუნეში მოუპოვება ქართული ენის უტყუარი წერილობითი
ძეგლები, რომელია ამათგან დღემდე შენახული,რომელ დიდ მწერლებს აქვთ დიდი ღვაძლი ქართული
სალიტერატურო ენის განვითარებასა და დამკვიდრებაში.ვინ არის დედა ენის ავტორი და ა.შ..მოსწავლეები
გაიცნობიან საქართველოს დიდ მეფეებს,სულხან -საბა ორბელიანის აღმზრდელობითი მნიშვნელობის
იგავ-არაკებს, რაც ძალიან მნიშვნელოვანია ბავშვების სწორი გზით აღზრდაში.მოსწავლეებს
გავაცნობთ ასევე ქართულ ანბანს,როგორ იყო უძველეს დროში რა ცვლილებები განიცადა,რა
მსგავსება და განსხვავება არსებობს ქართულ და ჩვენს შემთხვევაში სომხურ ანბანს შორის.ასევე
გავაცნობთ ქართულ ტრადიციას, წეს ჩვეულებებს, თუ რა უქმე დღეები აქვთ,როგორ ატარებენ
და ა. შ.. ექსკურსიის საშუალები უფრო ნათელი და გასაგები იქნება ეს ყველაფერი. ისტ-ის
საშუალებით დავავალებთ, რომ მოიძიონ ამა თუ იმ იმფორმაციას ან მასალას,შემდეგ თვითონ
უნდა მოიძიონ და წაიკითხონ ან გადაწერონ ისტ-დან რვეულებში მათვის საინტერესო ინფორმაცია.
ამ გზით სწავლა უფრო დიდ ინტერესს მოუტანს მოსწავლეებს
ზოგადად საქართველოს და ქართული კულტურის,ტრადიციების და ასევე ენის მიმართ.მოსწავლეებში
აუმაღლდება მოტივაცია ქართული ენის სწავლასის მიმართ.
10. საგნებთან
/ საგნობრივ ჯგუფებთან კავშირი: ქართული ენა,ქართული ლიტერატურა,საქართველოს ისტორია.
11. პროექტის
ხელმძღვანელი: ნაირა
ჯინისიან
No comments:
Post a Comment